تاکید ایتالیا بر حمایت بین المللی از مذاکرات صلح سوریه

«انجلینو الفانو» وزیر امورخارجه ایتالیا بر حمایت بین المللی از روند سیاسی مذاکرات صلح سوریه تاکید کرد.

  

به گزارش خبرچه به نقل از ایرنا، «انجلینو آلفانو» روز شنبه پس از پایان نخستین دور از مذاکرات صلح سوریه در ژنو، در بیانیه ای که در تارنمای وزارت امور خارجه ایتالیا منتشر شد، بر اهمیت حمایت بین المللی وسیع و قاطع از روند سیاسی سوریه و همچنین بر احترام کامل نقشه راه در قطعنامه 2254 شورای امنیت تاکید کرد.
وزیر امورخارحه ایتالیا همچنین از تلاش های «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در کمک به گفت و گو ها میان دو طرف سوریه قدردانی کرد.
الفانو افزود: رویکرد سازنده ای که اوپوزیسیون سوری در این مذاکرات از خود نشان داد، باعث خرسندی است چرا که حاکی از اراده رسیدن هرچه سریعتر به هدف صلح است.
به گزارش ایرنا، 'استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، در پایان چهارمین دور مذاکرات صلح سوریه در «ژنو» با بیان اینکه نمایندگان دولت دمشق و معارضان برای دستیابی به صلح بر سر «دستور کار روشنی» به توافق رسیده اند، از برگزاری دور بعدی مذاکرات در پایان ماه جاری میلادی خبر داد.
وی پس از پایان مذاکرات صلح در ژنو در جمع خبرنگاران اعلام کرد که قصد دارد در پایان ماه جاری دو طرف را برای دور جدیدی از مذاکرات به پای میز مذاکره دعوت کند و مسأله مبارزه با تروریسم که به درخواست دولت سوریه مطرح شده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: اکنون قطار (مذاکرات) در ایستگاه قرار دارد و در حال راه افتادن است؛ همه چیز آماده است و تنها به یک محرک برای حرکت نیاز دارد. به عقیده من، اکنون دستور کار روشنی پیش روی ما است.
مذاکرات ژنو 4 برای حل بحران سوریه، شامگاه پنجشنبه پنجم اسفندماه در سوئیس آغاز شد و «بشار الجعفری» ریاست هیأت دولت سوریه و «نصر الحریری»، ریاست هیأت مخالفان را برعهده داشتند. دی میستورا در سه دور مذاکرات قبلی که در ماه های فوریه، مارس و آوریل 2016 در ژنو سوئیس برگزار شد، نتوانست نمایندگان گروه های مخالف سوری و دولت را دور میز مذاکره جمع کند.
نخستین دور مذاکرات چندجانبه آستانه روزهای چهارم و پنجم بهمن ماه به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه با حضور نمایندگان دولت و گروههای مسلح برگزار شد و برای نخستین بار نمایندگان دولت قانونی سوریه رو در رو با نمایندگان معارضان مسلح مذاکره کردند.
جنگ سوریه که وارد ششمین سال خود شده و میلیون ها کشته و زخمی و آواره برجا گذاشته و با هزاران تروریستی که از ملیت های مختلف علیه دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور می جنگند، به یکی از بحران های خاورمیانه تبدیل شده که ابعادی بین المللی به خود گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد