باید از حقوقمان بگذریم تا احساس کنیم دیگران چه می‌کشند‌!

سخنگوی دولت از گزارش رئیس‌جمهور در آینده نزدیک در خصوص حقوق‌های نامتعارف به مردم خبر داد و گفت‌: با توجه به اینکه بیشتر کارکنان سطح مشخصی از حقوق‌ها دارند و با آن زندگی می‌کنند ما نیز باید از حقوقمان بگذریم و حقوق‌های تک‌رقمی را حتماً دریافت و احساس کنیم دیگران چه می‌کشند.

  


به گزارش خبرچه به نقل از فارس‌، محمد‌باقر نوبخت سخنگوی دولت با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره فیش‌های حقوقی نامتعارف برخی مدیران و اقدامات دولت در این رابطه گفت: مشخص شدن ابعاد این کار و این که چه کسانی از این حقوق‌ها استفاده کردند‌، دلایل آن و اینکه برای جلوگیری از تکرار آن چه راهکارهایی وجود دارد موضوع ابلاغیه رئیس‌جمهور و دلیل تشکیل کمیته ویژه به وسیله معاون اول بود.
وی افزود: بر اساس بررسی‌های سازمان بازرسی کل کشور تعداد معدودی از مدیران دولتی از این حقوق و مزایا استفاده کرده‌اند و بیشتر افرادی که این حقوق‌ها را دریافت کرده‌اند مربوط به بخش خصوصی یعنی بنگاه‌های اقتصادی مرتبط و غیرمرتبط با دولت هستند. این بنگاه‌های اقتصادی در سال‌های گذشته به مرور از قوانین خاصی استفاده و خود را از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری جدا کرده‌اند.
نوبخت با بیان اینکه این بنگاه‌ها مجوز قانونی در این زمینه داشته‌اند، افزود: شورای حقوق و دستمزد راه را برای همه دستگاه‌هایی که از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی بودند بست و برای همه چارچوب مشخصی تصویب شد.
وی با بیان اینکه برای دریافتی همه کسانی که از بودجه کل استفاده می‌کنند سقف و کف دریافتی مشخص شده است، افزود: کف دریافتی برای برخی بازنشستگان معادل 900 هزار تومان است که به وسیله راه‌های دیگر ازجمله پرداخت غیرنقدی دریافتی این افراد نیز به یک میلیون تومان رسیده است.
سخنگوی دولت بیان کرد: در چهار ماه گذشته بیش از 5500 میلیارد تومان بین کارکنان دولت برای ایجاد تعادل در دریافتی‌ها تقسیم شده و کف حقوق افزایش یافته است.
نوبخت افزود: درباره بازنشستگان افرادی که در گذشته بازنشست شده‌اند و سطح حقوق آنها مربوط به پیش از قانون مدیریت خدمات کشوری است‌، دولت به سمت تعدیل دریافتی آنها پیش می‌رود.
نوبخت گفت: در برنامه ششم همه تبعیض‌ها و تفاوت‌ها در دریافت‌ها به حداقل می‌رسد.
برکناری و قبول استعفای 13 مدیر ارشد دولتی
وی افزود: ١٣ مدیر ارشد دولتی به علت دریافت حقوق نامتعارف برکنار یا با استعفایشان موافقت شد.
سخنگوی دولت درباره تک‌رقمی شدن حقوق وزرا گفت: با توجه به اینکه بیشتر کارکنان سطح مشخصی از حقوق‌ها دارند و با آن زندگی می‌کنند ما نیز باید از حقوقمان بگذریم و حقوق‌های تک‌رقمی را حتماً دریافت و احساس کنیم دیگران چه می‌کشند.
نوبخت افزود: آنچه که موجب نارضایتی می‌شود تبعیض و فقر نیست بلکه احساس آن است.
سخنگوی دولت گفت: از همه دستگاه‌های بازرسی و نظارتی و ذیحسابان انتظار داریم که ماهانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را از دریافت‌ها با خبر و حتی اگر یک مورد اضافه‌تر از سقف تعیین شده در شورای حقوق و دستمزد دریافتی وجود داشت به ما اعلام کنند.
سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال مجری برنامه که آیا در روزهای آینده آقای رئیس‌جمهور قرار است گزارش مبسوطی را در رابطه با اقدامات دولت و گزارش نهایی پیرامون حقوق‌های نامتعارف ارائه کنند؟ اظهار داشت: بله، ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد و آقای رئیس‌جمهور با مردم صحبت خواهند کرد، آقای رئیس‌جمهور در بیانیه خود نیز از کسانی که به این موضوع در فضای مجازی و رسانه‌ها پرداختند تشکر کردند و از طرفی آقای رئیس‌جمهور به رابطه صمیمی دولت و ملت اهمیت بسیار زیادی قائل هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد