رئیس کمیسیون اروپا: خروج آمریکا از توافقنامه پاریس سال ها به طول می انجامد

'ژان کلود یونکر' رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گفت که اروپا باید آمریکا را متوجه این موضوع سازد که ترک معاهده تغییرات اقلیمی پاریس یک فرآیند ساده نیست و ترک کامل این معاهده سال ها به طول می انجامد.

  

به گزارش خبرچه به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس دانشجویی که درخصوص آینده اروپا برگزار شد، افزود: وظیفه اروپا این است که بگوید این طور نیست، آمریکایی ها به تنهایی نمی توانند سریعا این معاهده را ترک کنند. آقای ترامپ بر این باور است اما وی از جزئیات باخبر نیست.
وی اذعان داشت که رها شدن از زیر بار مسئولیت ها توسط آمریکا که با امضای این معاهده آن ها را پذیرفته اند، سال ها به طول می انجامد.
این درحالی است که برخی مقامات رسمی کاخ سفید و دولت آمریکا روز چهارشنبه فاش کردند که ترامپ تصمیم به خروج از توافق نامه پاریس گرفته است و کاخ سفید درحال حاضر مشغول بررسی چگونگی اعلام رسمی این تصمیم و دلائل آن برای مردم آمریکاست.
رییس جمهوری آمریکا در آغاز هفته جاری از طریق یک پیام توییتری همراه با شعار همیشگی خود 'بیایید دوباره به آمریکا عظمت ببخشیم' خطاب به مردم کشورش گفته بود که در چند روز آینده تصمیم نهایی خود در رابطه با توافق نامه پاریس را اعلام خواهد کرد و این پیام در محافل سیاسی آمریکا به قطعیت تصمیم ترامپ برای خروج از این توافق نامه تعبیر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد