استقرار گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس در سطح شهر و مراکز خرید

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از رصد افراد مشکوک و سارقان سابقه‌دار برای جلوگیری از تخلف و هنجارشکنی و همچنین برخورد قانونی با آنها خبر داد.


  
به گزارش خبرچه به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سرتیپ پاسدار حسین ساجدی‌نیا با اشاره به آغاز استقرار نیروهای پلیس‌های تخصصی در معابر اصلی و همچنین مراکز خرید سطح شهر تهران در ایام پایانی سال گفت: با توجه به افزایش حضور شهروندان در مراکز خرید، نمایشگاه‌های بهاره و همچنین تردد در مسیرها و معابر اصلی از هفتم اسفند ماه امسال، نیروهای پلیس راهور با استفاده از 50 درصد نیروی موجود در محل‌های پرازدحام استقرار یافته و به برقراری نظم و تسهیل آمد و شد شهروندان می‌پردازند.
ساجدی‌نیا  ضمن اشاره به حضور گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس‌های تخصصی در این محلات خصوصاً در مراکز خرید، گفت: پیش از این، افراد مشکوک و سارقان سابقه‌دار از سوی ماموران پلیس رصد شده و تحت کنترل قرار می‌گیرند تا در صورت بروز تخلف و هنجارشکنی از سوی آنها، برخورد قانونی صورت گیرد.
وی با توصیه به شهروندان مبنی بر این که از حمل مقدار زیاد پول نقد خودداری کنند، افزود: در مواقع ازدحام و شلوغی جمعیت خریدار در روزها و شب‌های پایانی سال و حضور مردم برای خرید در مراکز تجاری و فروشگاه‌ها، به سارقان فرصت می‌دهد تا با پرسه در بخش‌های مختلف مراکز خرید اقدام به سرقت پول نقد شهروندان نمایند، بنابراین استفاده از کارت‌های عابربانک و عدم استفاده از پول نقد می‌تواند این امکان را از سارقان بگیرد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: شهروندان به رعایت نکات ایمنی و ترافیکی در مورد پارک خودرو و استفاده از راهکارهای پیشگیرانه از سرقت که از سوی پلیس ارایه می‌شود، توجه داشته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش دهند.
کشف بیش از 24 میلیون انواع مواد محترقه
سردار ساجدی نیا همچنین در گفت‌و گو با ایرنا با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس برای چهارشنبه آخر سال، افزود: امسال اقدامات بسیاری خوبی در زمینه حفظ و تامین ایمنی و سلامت شهروندان در آستانه چهارشنبه آخر سال انجام شده که مهم‌ترین این اقدامات کشف بیش از 24 میلیون انواع مواد محترقه غیرمجاز است.
وی تصریح کرد: این میزان مواد محترقه کشف شده با هماهنگی مقام قضایی، معدوم و امحا می‌شود.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه از منظر نیروی انتظامی مواد محترقه کم‌خطر وجود ندارد، گفت: مجموعه پلیس تهران بزرگ با عوامل تولید، پخش و قاچاق هر نوع مواد محترقه که جان و مال شهروندان را دچار مخاطره کند، برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.
ساجدی‌نیا با بیان اینکه بر طبق آمارها بیشترین آسیب و سوختگی ناشی از انفجار مواد محترقه مربوط به کودکان و نوجوانان است از والدین درخواست کرد با نظارت ویژه بر فرزندان خود از بروز آسیب‌های احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال پیشگیری کنند.وی با اشاره به وقوع حادثه پلاسکو و رشادت نیروهای آتش‌نشان در جریان این حادثه اظهار کرد: به پاس احترام به مقام شامخ شهدای آتش‌نشان، از شهروندان می‌خواهیم آئین چهارشنبه آخر سال را بدون استفاده از مواد محترقه خطرناک برگزار کنند.
استفاده‌کنندگان از مواد محترقه خطرناک
 تا پایان تعطیلات میهمان پلیس هستند
سردار ساجدی‌نیا با هشدار به عوامل تولید، توزیع و پخش مواد محترقه گفت: با هماهنگی مراجع قضایی، استفاده‌کنندگان از این مواد خطرناک در چهارشنبه آخر سال بازداشت و تا 15 فروردین میهمان پلیس خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که در چهارشنبه آخرسال از داخل خودرو اقدام به پرتاب مواد محترقه کنند، علاوه بر دستگیری، خودروی آنها توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.
حمل اثاثیه و لوازم منزل در ایام نوروز
 تنها با مجوز پلیس
رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه شهروندان حتی‌الامکان حمل لوازم و اثاثیه منزل خود را تا پیش از آغاز تعطیلات نوروز انجام دهند، گفت: در ایام نوروز اسباب‌کشی منازل تنها با مجوز رسمی کلانتری محل، امکانپذیر است.
وی تاکید کرد: با هماهنگی مراجع قضایی امسال نیز همچون سال گذشته به مجرمان و سارقان خطرناک حاضر در زندان، مرخصی تعطیلات نوروزی داده نمی‌شود.
ساجدی‌نیا یادآور شد: سارقان سابقه‌دار در تمامی فصول سال به ویژه ایام پایانی سال و نوروز در رصد ماموران پلیس قرار دارند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد