آمریکا یک‌اینچ حرکت کند، تجهیزاتش خاکستر می‌شود/ به دنبال ششمین آزمایش هسته‌ای هستیم

SNN

سفیر کره شمالی در انگلیس در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز گفت اگر آمریکا قصد حمله به کره شمالی راداشته باشد با پاسخ ارتش کره شمالی مواجه و تمام تجهیزاتش در منطقه به خاکستر تبدیل می‌شود.

  

سفیر کره شمالی در انگلیس ضمن گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز گفت کشورش ششمین آزمایش اتمی خود را انجام خواهد داد.

 

چوئه ایل سفیر کره شمالی در انگلیس گفت هر زمان که رهبر کره شمالی تشخیص دهد، این کشور آزمایش موشکی و اتمی خود را انجام خواهد داد.

 

چوئه ایل گفت کره شمالی ترسی از تهدیدات آمریکا علیه کشورش ندارد و اگر ترسی وجود داشت پیونگ یانگ اقدام به آزمایش اتمی نمی‌کرد.

 

وی تصریح کرد «ما توان هسته‌ای خود را توسعه می‌دهیم تا پاسخی باشد به حملات آمریکا. اگر آمریکا به ما حمله کند، ارتش ما و مردم ما کاملا آماده پاسخ‌گویی به هرنوع حمله‌ای هستند.»

 

سفیر کره شمالی در انگلیس خاطر نشان کرد «حمله پیشگیرانه به کشورش ممکن نیست چراکه اگر آمریکا یکاینچ حرکت کند، تجهیزات استراتژیکش در منطقه به خاکستر تبدیل می‌شود.»

 

وی همچنین گفت توان اتمی کره شمالی زندگی را بر مردم این کشور سخت‌تر نکرده است بلکه حق مطلق این کشور است و تنها راه برای محافظت از آن و برقراری صلح در شبه‌جزیره کره است.

 

سفیر کره شمالی در انگلیس به اسکای نیوز گفت، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل نشان‌دهنده استاندارد دوگانه این کشور است و جایگاهی در قوانین بین‌المللی ندارد. وی تصریح کرد این تحریم‌ها هیچ اساس قانونی ندارند و کره شمالی نه آن‌ها را قبول دارد و نه آن‌ها را می‌پذیرد.

 

وی در ادامه گفت آمریکا به کشورهای قدرتمند حمله نمی‌کند گرچه ممکن است درباره آن حرف بزنداما در واقع تنها به کشورهای ضعیف شامل افغانستان و لیبی حمله می‌کند.

 

چوئه ایل افزود «ما باید قدرت هسته‌ای داشته باشیم. ما قدرت نظامی و قدرت اتمی خود را ماه آوریل نشان دادیم. به دلیل قدرت نظامی ما، آمریکا نمی‌تواند حمله اولیه به ما داشته باشد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد