پوتین در دیدار مرکل: ملت سوریه بیشترین نفوذ را بر اسد دارند/بحران سوریه بدون آمریکا حل نمی‌شود

رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با صدراعظم آلمان، برلین را یکی از شرکای مهم اقتصاد کشورش قلمداد کرد.

  

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در شهر سوچی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار کرد.

ولادیمیر پوتین اظهار داشت، ملت سوریه بیشترین نفوذ را بر رئیس‌جمهورشان دارند اما این ملت به طور علنی با هم اختلاف دارند و باید شرایط برای بازیابی وحدت‌شان فراهم شود.

رئیس‌جمهوری روسیه اظهار داشت: ما شاهد مشکلات زیادی در داخل جامعه سوریه هستیم و ماموریت ما در تامین شرایط برای یکی ساختن آنها، توقف درگیری‌ها و تضمین تعامل سیاسی بین گروه‌های درگیر است.

وی تصریح کرد: موضع روسیه و آلمان مبتنی بر لزوم ورود  به مذاکرات سوریه در دو شهر ژنو و آستانه است. ما معتقدیم باید آتش‌بس تقویت شود و نمایندگان ما در آستانه در این زمینه کار می‌کنند و ما از ارتباطات در چارچوب روند ژنو حمایت می‌کنیم.

پوتین حل مساله سوریه را بدون مشارکت آمریکا بعید دانست و تصریح کرد: ما با شرکای آمریکایی در ارتباط هستیم و به ارتباط با آنها ادامه می‌دهیم. امیدواریم به گام‌های مشترکی در زمینه سوریه و دستور کار سیاسی بین‌المللی کنونی دست یابیم.

پوتین در عین حال عنوان داشت: مسکو با شدیدترین عبارت‌ها استفاده از سلاح‌ شیمیایی در سوریه را محکوم می‌کند و بر لزوم شناسایی عاملان حمله شیمیایی خان شیخون و مجازات آنها تاکید دارد. 

وی افزود، بعد از تحقیق دقیق  و بی‌طرفانه می‌توان فهمید حمله کار کیست.

پوتین درباره موضع مشترکش با مرکل درباره بحران سوریه گفت: ما اطمینان داریم که حل مساله سوریه تنها از طریق راهکار مسالمت‌آمیز و تحت نظارت سازمان ملل ممکن است.

در این دیدار پوتین گفت: به رغم تحریم‌های موجود، آلمان همچنان یک شریک کلیدی روسیه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ۲۰۱۷ روابط تجاری میان دو کشور ۴۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس‌جمهوری روسیه اظهار کرد: مسکو به دنبال افزایش همکاری‌ها با آلمان بر اساس منافع مشترک، احترام متقابل، برابری و توجه به منافع یکدیگر است.

وی ادامه داد: به رغم اختلافات سیاسی و تحولات در عرصه اقتصاد بین‌المللی، آلمان همچنان شریک بسیار مهمی در سیاست خارجی ما به شمار می‌رود.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: در رابطه با وضعیت روابط تجاری دوجانبه، مفتخریم که شاهد رشد در ماه‌های ژانویه و فوریه بوده‌ایم.

پوتین در کنفرانس مطبوعاتی خود با مرکل گفت: امید داریم نمایندگان تجاری آلمان فعالیت بیشتری در روسیه داشته باشند.

مرکل نیز متعهد شد برلین هر آنچه در چنته داشته باشد را برای تقویت آتش‌بس در سوریه به کار بگیرد.

در همین حال دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به دیدار اخیر پوتین و مرکل، اظهار کرد: روابط بین روسیه و آلمان به رغم اختلافات موجود همچنان روندی رو به توسعه خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد