ساخت دیوار مرزی با مکزیک در برنامه بودجه ترامپ

برنامه بودجه دولت ترامپ شامل تخصیص منابع مالی برای ساخت دیوار در مرز میان آمریکا و مکزیک است

  

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک مولوانی – رییس اداره مدیریت و بودجه کاخ سفید – امروز (دوشنبه) اعلام کرد: برنامه بودجه دولت ترامپ شامل تخصیص منابع مالی برای ساخت دیوار در مرز میان آمریکا و مکزیک است. 

مولوانی در کنفرانس خبری امروز کاخ سفید اعلام کرد: ما انتظار داریم که مقادیری از منابع مالی ساخت این دیوار در سال 2017 تامین شود و بودجه سال 2018 بخش دیگری از آن را تامین کند. 

بیشترین هزینه‌ای که از ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک برآورد شده است، 21 میلیارد و 600 میلیون دلار بوده است. با این وجود، ترامپ در کارزار انتخاباتی خود هزینه ساخت این دیوار را 12 میلیارد دلار اعلام کرده بود. 

براساس گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا، ساخت دیوار مرزی میان دو کشور در سه مرحله صورت می‌گیرد و سه سال زمان خواهد برد. طول این دیوار 2 هزار کیلومتر است. در دوره جرج بوش پسر نزدیک به 900 کیلومتر دیوار میان مکزیک و آمریکا ساخته شد که طرح ترامپ امتداد آن دیوار است. 

پیش‌تر ترامپ در 25 ژانویه (6 بهمن ماه) طی یک فرمان اجرایی، دستور ساخت دیوار میان مرز دو کشور را صادر کرده بود. ترامپ بارها در کارزار انتخاباتی‌اش مدعی شد دولت مکزیک پول ساخت دیوار مرزی با آمریکا را پرداخت خواهد کرد؛ ادعایی که به شدت از سوی مقامات مکزیک رد شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد