چرا حداقل 500 نجومی‌بگیر را از مجازات فراری دادید؟!(خبر ویژه)

حداکثر حقوق مدیران دولتی 12/5میلیون تومان تعیین شد.

  

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم با بیان اینکه حداکثر حقوق جدید دو برابر حداکثر حقوق قانون مدیریت خدمات کشوری است، گفت: حداکثر حقوق 12/5 میلیون تومان تعیین شده است.
محمد خدابخشی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد بندهای ارجاعی لایحه برنامه، به کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، حداکثر حقوق مدیران 2 برابر حداکثر حقوق می‌باشد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به مصوبه مجلس در این خصوص گفت: مجموع ناخالص دریافتی ماهانه مقامات و مدیران و کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده 5 و 35 قانون مدیریت خدمات کشوری، حداکثر 2 برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری می‌باشد.
به گفته خدابخشی بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر حقوق 6 میلیون و 300 هزار تومان است، با احتساب این ماده در برنامه ششم حداکثر حقوقی که به مدیران تعلق خواهد گرفت 12 میلیون و 600 هزار تومان خواهد بود.
وی افزود، بر این مبنا حقوق مدیران نباید بیشتر از دو برابر حداکثر مبلغ حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت قانون مدیریت خدمات کشوری باشد.
خدابخشی در عین حال گفت: بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس تبصره 2 ماده 35 لایحه برنامه ششم توسعه حذف شد.
طبق این تبصره، پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی به کارکنان بانک‌های دولتی و غیردولتی و موسسات مالی اعتباری به جز تسهیلات مسکن، ضروری و تعمیر مسکن برای یک بار در دوران خدمت ممنوع بوده است.
در حالی که سقف حقوق 12/5 میلیون تومانی مدیران برای سال آینده است، معلوم نیست دیوان محاسبات مجلس در بررسی متخلفان حقوق‌های نجومی، سقف حقوق مشروع مدیران را 20 میلیون تومان قرار داد و تعداد متخلفان را 397 نفر اعلام کرد؛ این در حالی است که تعداد واقعی مدیران متخلف نجومی‌بگیر هزار تا 3 هزار نفر برآورد شده است. در واقع دیوان محاسبات با تعیین رقم مجعول 20 میلیون تومانی 2500- یا دست‌کم 500- مدیر دریافت‌کننده حقوق‌‌های نامشروع در سال‌های اخیر را از محاکمه و مواخذه و مجازات (و مطالبه پول بیت‌المال) فراری داد.
رئیس جدید دیوان محاسبات، رئیس مرکز آمار (دولتی) بود که چند ماه پیش با رای اکثریت نمایندگان به عنوان رئیس دیوان انتخاب شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد